De eerste stage week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu De eerste stage week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

De eerste stage week

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

18 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Goedemiddag allemaal!

Deze week heb ik mijn eerste echte stageweek gehad, we hebben 2 mooie stranden bezocht en uiteten geweest.

Dit waren de leuke dingen van deze week. De mindere puntjes waren de vele muggenbulten aan mijn enkels die vreselijk erg jeuken, een bloedhete nacht waardoor ik niet kon slapen, zere nek en een erg warme, zweterige week op stage.

Verder is het hier nog altijd heel gezellig en poco poco!

Maandag tot donderdag ben ik naar stage geweest. Ik begeleid 3 kinderen uit groep 5. Deze kinderen kunnen beter Nederlands spreken dan de rest, zo kunnen we wat beter communiceren. Ik blijf me verbazen over het Papiaments, wat een ingewikkeld taaltje!
Rond half 11 gaan we meestal naar stage toe, dan zijn we er om 11 uur. We beginnen met ons schoolwerk tot 12 uur. Daarna krijgen we eten van de kokin van het kinderdagverblijf! Meestal werken we dan nog een beetje door tot 1 uur. De kinderen zijn dan gearriveerd en ik loop naar voren toe om de kinderen van groep 3 tot 5 te helpen. Van 1 uur tot kwart voor 2 gaan ze zich omkleden. Iedereen heeft namelijk op school een uniform aan en die ruilen ze dan bij ons om voor de dagelijkse kleding. Ondertussen krijgen ze ook eten. Ik heb dan in die tijd weinig tot niks te doen en dat verveelt best snel!
Van kwart voor 2 tot een uur of 3/half 4 help ik die drie kinderen. Ze zitten bij elkaar in de klas dus we werken samen snel door het huiswerk heen! Vervolgens komen er andere kinderen bij mij om Nederlands te leren/lezen en ik begeleid nog 1 jongen. Deze jongen is best een beetje lui en vind de Nederlandse taal ook echt moeilijk. Wanneer hij bij mij zit werkt hij al harder. En oohh wat praat hij zachtjes! Een lesje luider spreken en articuleren heb ik er al bij ingestopt.;)

Deze werkzaamheden op stage vind ik leuk om te doen. Deze week gingen we tot 5 uur door, omdat onze stagebegeleidster nog in Nederland zit. Van 3/4half tot 5 uur is eigenlijk een loze tijd. Ik heb dan niks te doen, alleen een beetje letten op de kinderen hoe ze spelen en ondertussen lekker gek doen met de kinderen. Ook al kan ik ze niet verstaan... Met gebaren kom ik een heel eind! Zie foto's om te zien wat voor schatjes er op het dagverblijf zitten!
De kinderen vinden het erg leuk dat ik er ben. Ze komen naar me toe voor knuffels en grapjes:)

Om de dag gaan we naar de winkel om boodschappen te doen. De ene keer zijn we half 6 thuis en de andere keer rond kwart over 6. Meteen een duik in het zwembad is na zo'n warme dag zeker niet overbodig. Overal heb je dan gezweet waar je maar kunt zweten.

We hebben een nieuwe keuken op de bovenste verdieping gekregen! Onze huishouder (bart) geeft altijd alle dingen door die kapot zijn in het huis, door aan bouwe beheer. (onze verhuurder) Zoals ik begrepen heb was de kraan boven niet echt kapot, maar waarschijnlijk hebben ze het verwisseld met beneden. Onze keuken was dus helemaal niet kapot, maar toch een nieuw blad en nieuwe kraan gekregen:)

Gisteren zijn Ellen, Ingrid en ik naar de Grote Knip en Playa Lagun geweest!:) Ik wilde al heel lang graag naar de Grote Knip. We kwamen aan na een uurtje rijden we liepen naar voren en het was WAUW!! Nog nooit zo mooi helder water gezien! Mooi uitzicht, prachtig strand en een mooie blauwe lucht! Net zo mooi als op de plaatjes van google.. nog mooier in het echt eigenlijk hihi.

We hebben daar lekker gezwommen, heel veel foto's gemaakt en geluncht. We kwamen nog met een andere stel in gesprek en het was leuk om een keer iemand van buitenaf te spreken. Vervolgens zijn we naar Playa Lagun gegaan. Dat was wel een beetje een tegenvaller als je dan net weer komt van de Grote Knip. Het water stonk en was ook een beetje vies. Maar verder hebben we daar ook heerlijk kunnen chillen en mijn rug laten verbranden.
Als afsluiting van de mooie dag hebben we lekker gegeten bij de pontjesbrug. Het was toevallig net happy hour van 6 tot 8uur dus konden we een keer een lekker cocktail drinken. Ingrid kwam nog haar aanstaande zwager en schoonzus tegen, die op hetzelfde terras zaten.. erg grappig! Als hoofdgerecht had ik shoarma met friet, lekkere sla en saus. Nog een cola en als dessert een heerlijke ijskoffie! Voor 38 gulden, 2 uur lang hebben we gedineert. Het was een topdag.

Van alle foto's die we gemaakt hadden heb ik een filmpje gemaakt... Heel erg leuk, maar laat ik dat filmpje nou net niet kunnen uploaden op facebook en op deze blog. Ik ga nog mijn best doen en hoop dat jullie het binnenkort kunnen bekijken!

Vandaag/vanavond wordt ook erg leuk. Ze hebben namelijk voor het hele huis een locobus gehuurd. We gaan dan met z'n allen 2,5 uur over het eiland in een bus met muziek, drank en gezelligheid rond toeren. Daarvoor ga ik voor het eerst beerpong spelen samen met Edwin!! Hoop dat ik er goed vanaf kom!:D En als avondeten gaan we als goed is lekker barbecuen.

Morgen ga ik eindelijk na 4 weekenden mijn gezin niet hebben gesproken met ze skypen! Ik heb er zin in!

Ik las op facebook dat het ook mooi weer is in Nederland dit weekend, geniet er nog lekker van allemaal!

Tot de volgende keer!

Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9185

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: