Er gebeuren ook serieuze dingen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Er gebeuren ook serieuze dingen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Er gebeuren ook serieuze dingen op Curacao

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

27 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Nu zit ik dan weer achter mijn laptop. Ondertussen zit ik op stage en ben ik aan het genieten van het eten wat voor mij klaar is gemaakt. Rijst in de war, zoals ze dat hier noemen... Nasi dus gewoon;)
Vanochtend keek ik op het beeldscherm naar de datum. 27-10-2014. Precies 1 maand geleden stond ik met bibberende benen op Schiphol als klein muisje om de grote wereld in te stappen. Nu 1 maand verder voel ik me al veranderd.
Meer kennis over het land, zelfstandiger, verantwoordelijk, omgaan met geld en voor mezelf kunnen zorgen. 1 maand lang al super veel leuke dingen gedaan, wat eigenlijk in een waas voorbij is gegaan. 1 maand lang nieuwe leerlingen kunnen ontdekken en leren kennen, al een aantal discussie gehad waar ik weer van heb geleerd en ga zo maar door.

Nu heb ik nog 3 maanden te gaan en ik hoop als ze niet zo snel voorbij gaan als deze eerste maand! Laatst heb ik al gedroomd dat ik weer op Schiphol stond en het eerste wat ik deed was een discussie hebben met mama. Pfff, gelukkig was het maar een droom.. haha!

Afgelopen weekend heb ik een rustig maar gezellig weekend gehad. Vrijdag had ik al lekker om 1 uur vrij. We hoefden alleen 's ochtends even naar stage voor een feedback gesprek. Ik heb 45 minuten goed kunnen praten met mijn begeleider en ze was dik tevreden over mij! Net zoals de juf waar ik de afgelopen 2 weken samen mee heb gewerkt. Ze had al gevraagd aan mijn begeleider of ik niet nog een weekje samen met haar kon werken!:) Dat was nog eens leuk om mijn weekend mee te beginnen! Na stage zijn we naar huis gegaan, even de huur betaalt voor mijn paleisje, naar de dokter geweest om te vragen of ik de hepatitus B prik kon ophalen. Helaas was er geen dokter dus nu vandaag maar weer proberen.
Daarna ben ik samen met Ingrid, Kitty en Amanda naar Marie Pampoen geweest om op het strand te chillen. Het was die dag erg warm, dus een duik in de zee was zeker niet overbodig.
Daarna had ik het rijk alleen en heb ik The voice of Holland terug gekeken. Ik had die avond zin om op stap te gaan, alleen was er een 1 of ander techno feestje... Wat totaal niet mijn smaak was, dus ik dacht dan blijf ik wel thuis. Uiteindelijk ben ik toch nog naar dat feestje geweest, maar het was ook meteen het ergste feestje van mijn leven. 1x nooit weer!!
Gelukkig moest er een huisgenoot zaterdag weer werken dus stapte ik om 1 uur alweer bij hem in de auto:)

Zaterdagochtend lekker uitgeslapen en 's middags naar de winkeltjes in Punda geweest. Beetje rondgeslenterd maar niks gekocht. De kleding was niet allemaal super mooi en ik kijk nu ook wat bewuster of ik iets nodig ben of niet. Dat was helaas niet het geval dus ik kocht niks:( Daarna hebben Ellen, Ingrid en ik boodschappen gedaan bij de appie en hebben we daar lekker ingrediënten gekocht om wraps te gaan maken. We worden nog een keer topchefs hier, heerlijk gegeten ieder geval!

Zaterdagavond zou ik met een paar meiden naar een feestje gaan, maar dit is een gezellig, vertrouwd praatavondje geworden. Uiteindelijk om half 3 waren we met z'n 3en overgebleven en vonden we het wel tijd om te gaan slapen. Even genoeg informatie op een avond;) Ik vond het wel super mooi om te zien dat we na een maand elkaar al zo konden vertrouwen en dat er mooie gesprekken ontstonden. Heel goed voor de onderlinge band natuurlijk!

Zondagochtend stond ik dus fris en fruitig op. We hadden besloten om naar de kleine knip te gaan rijden. Een paar meiden hadden 's ochtends boodschappen gehaald om op het strand te kunnen barbecuen:) Met 2 auto's zijn we uiteindelijk naar Santa Cruz gegaan. Ik had het strand al een keer eerder gezien. Het was een super leuke middag gehad en met zo'n uitzicht en temperaatuur te barbecuen was ook echt top!
's Avonds ook een gezellige avond gehad wat ook weer afgesloten is met een serieus gesprek haha, toen vond ik het om half 2 wel tijd om te gaan slapen want de volgende dag moest er weer gewerkt worden.

Kortom, een gezellig weekend gehad!
Van de week ben ik in een gekke bui weer begonnen met schrijven!!! Dit keer maar wel een 'klein schrijfplan' opgesteld.. maar na 5 jaar niet meer geschreven te hebben voelde het heel erg goed om weer tijd en inspiratie te hebben om er uiteindelijk iets moois van te maken!
En het onderwerp is................ REIZEN..... Tja toevallig he!

Deze week weer de hele week stage, maar vanaf nu tot 3 uur ipv van 5 uur. Wat een LUXE (: Nu al wel zin in zaterdag... Dan gaan we met het hele huis naar DIMITRI VEGAS!! Al iemand jaloers? hehe

Mensen,, tot later!!
Liefsss Veeer

  • 27 Oktober 2014 - 19:03

    Mama:

    reageer later wel verder op je mailtje, kus mama

  • 28 Oktober 2014 - 05:00

    Kitty Van Schooneveld:

    Leukk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9189

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: