Muggen, mieren, ongelukken en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Muggen, mieren, ongelukken en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Muggen, mieren, ongelukken en stage

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

04 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia lieve lezers!

4 december, nog 1 dagje en dan sinterklaas! Heel Nederland zal het in de kou/(sneeuw) vieren?! Bij ons hangen de vlaggetjes te wapperen aan het balkon, in de hete zon van de Antillen. Ondertussen zie ik de winkels, palmbomen en tuinen verlicht worden met kerstlampjes. Ik knipper dan even met mijn ogen.... Ja 4 december, 30 graden elke dag en ik ga de feestdagen dit jaar in de zomer vieren! Ondertussen las ik appjes van vriendinnen ''Waar gaan we volgend jaar vakantie vieren?" Eerlijk gezegd ben ik hier nog helemaal niet met een zomervakantie bezig. Maar ik snap wel dat jullie weer naar de zon verlangen..;)
Als het aan mij ligt hoef ik nog lang niet naar huis. Die verschrikkelijke muggen ben ik wel 1000x zat. Mijn enkels elke keer dik, witte plekjes van de littekens, plekjes die ik weer continue los krab. Net zoals de mieren op het aanrecht. Als je smetvrees hebt, geen aanrader om bij ons te komen wonen vanwege het ongedierte. Vanacht liep ik naar de badkamer en ben in 1 speer weer naar een andere badkamer gelopen. Een MEGA dikke en grote kakkerlak op de wasbak. Die beesten zie je hier erg vaak. Dit blijven toch de minpuntjes op het eiland. Maar ach ja zit nog steeds liever hier dan in Nederland te bevriezen!

Vorige week woensdag had ik weer stage bij groep 6-8. 's Avonds ben ik met huisgenoten naar Cabana geweest om daar lekker in een lounche bank te zitten, drankjes drinken en later op de avond gezellig dansen. Toen Cabana was afgelopen ben ik voor het eerst naar TMF cafe geweest met huisgenoten. Ik ging bij Julia achterop de scooter, weer zonder helm. Dom natuurlijk, omdat we al een boete binnen hadden. Gelukkig is het goed afgelopen. Een huisgenoot dacht dat iemand haar portomonnee en telefoon had afgejat maar gelukkig was er een eerlijke vinder en had ze alles weer terug gekregen!:)

Donderdag werd ik wakker met na een korte nacht. Weer de hele dag stage en dat was een gezellige dag. Na het huiswerk hebben we gezellig spelletjes gedaan en de zwarte pieten sinterklaas move ingestudeerd met de kids. Fantastisch om te zien hoe goed de kinderen hier zijn in dansen. Na een paar keer oefenen kenden ze het dansje alweer! Donderdagavond gingen Ellen en ik, Ingrid en Jonathan ophalen van Hato Airport. Ze kwamen terug van een paar dagen Aruba. Eveneens had ik donderdag al lekker weekend gekregen!

Vrijdagochtend lekker uitgeslapen en wat achter de laptop gezeten. In de middag ben ik met Kitty en Hilde naar Mambo beach geweest om te zonnen. Meeste gedeelte lag ik op mijn handdoek aangezien er super veel scholen met vissen waren. Vrijdagavond was het weer tijd voor de full moon party! Het was weer een geslaagde party, zoals gewoonlijk:)
Zaterdag weer de hele middag bij mambo beach gelegen samen met Julia. Rond 4 uur een heerlijk patatje bij de Nederlandse snackbar gehaald. Toen ik thuis was even een paar uurtjes bij geslapen en om 8 uur weer wat gegeten. Rond half 11 wilde ik met huisgenoot Pauline naar de nieuwe discotheek 'The Hangover' gaan totdat ze naar me toe kwam en een foto liet zien die Anouk had gestuurd. 2 huisgenoten wilden een kuil in de weg omzeilen en waren gevallen. Wij gingen met z'n 2en dus snel naar het ziekenhuis. Het zag er allemaal best wel heftig uit en het gegil van de pijn klonk ook angst aanjagend. Rond half 2 was ik thuis en de 2 patiënten waren rond 6 uur ook weer thuis. Gelukkig valt het nog een beetje mee met de schade. De 1 heeft haar hand gebroken en een flinke wond op haar been. De ander heeft schaafwonden. Het was wel echt even schrikken, maar het is weer goed gekomen!

Na de hectische avond heb ik zondag aan het strand gelegen bij Daaibooi. Heerlijk middag gechild met huisgenoten. Ik was weer zo eigenwijs om me niet in te smeren. Mijn benen en rug waren flink verbrand. Geen last van gehad:)
Zondagavond wederom weer een gezellige avond gehad. En toen werd ik maandagochtend wakker....
Overal spierpijn, zondagnacht vreselijk koud en warm in bed gehad, geen stem, zere keel en verkouden. ZIEK. Hele dag in bed doorgebracht. Dat is echt vervelend als je in een kamer ligt en je bent ziek. Eerst schrok ik nog; help toch geen Chikungunya.... Dat is de naam van een ziekte wanneer je geprikt wordt door de tijgermug. Je hebt dan overal pijn in je gewrichten. (kunt vergelijken met reuma klachten) uitslag op je lichaam, koorts en nog een paar dingen. Sinds een jaar is die mug actief en steeds meer mensen zijn of worden besmet. Ik hoop niet als ik geprikt wordt en zo ziek wordt en al helemaal niet met de feestdagen! Tot nu hebben 3 huisgenoten het gehad. Net zoals bedbugs. Ook een onderwerp wat de afgelopen weken een rol heeft gespeeld in huis. Ook weer 3 mensen hebben het gehad op hun kamer. Helaas wordt er geen tot weinig medewerking geboden van onze huurder.

Zoals jullie allemaal kunnen lezen; op de antillen is het niet alleen maar chillen maar gebeuren er ook genoeg minder leuke dingen. Dinsdag moest ik wel naar stage, omdat ik anders een doktersverklaring nodig had als ik thuis wilde blijven. Helaas was ik nog niet helemaal de oude en heb ik ook niet veel gedaan. De kinderen hadden geen huiswerk en de helft had geen school die dag. De scholen waren aan het staken vanwege de cao. We hebben gezellige spelletjes gedaan, stoelendans en sinterklaas liedjes gezongen.
Dinsdagavond ging ik met een aantal mensen naar Mambo beach voor een openbios. We dachten leuk een filmpje op het strand te kijken..... Ja mevrouw, we hebben dit 3 maanden al niet meer. We gingen toen niet meteen naar huis, maar we hebben gezellig drankje gedaan bij Cabana. Woensdag zijn de kinderen weer naar school gegaan en heb ik mijn plekje bij groep 3-5 ingenomen. Erg leuk om weer met die kinderen om te kunnen gaan!
's Avonds wilde ik eerst op tijd naar bed gaan, omdat ik nog moe was van het griepje. Uiteindelijk ben ik (weer) naar cabana gegaan en heb ik een superavond gehad! Eerst was het super rustig, uiteindelijk zijn we tot het einde gebleven. Altijd fijn als je denk dat je moe bent en op bed ligt rond kwart over 2.... Helaas was mij de slaap niet gegund en sliep ik pas een keer om 5 uur.... Iedereen kent wel zo'n nacht, verschrikkelijk irritant.
Vanochtend werd ik dan ook heeel moe wakker. Straks komen de kinderen en gaan we samen het huiswerk maken. Morgen komt sinterklaas bij stage en hebben we een feestje. Zaterdag moeten we ook naar stage om te helpen bij de barbecue voor de nieuwbouw van het pand. Ze hopen zo snel mogelijk te kunnen verhuizen!
Na zaterdag.... heb ik VAKANTIE! Heerlijk een week lekker niks doen en ook een week vol leuke dingen. Julia gaat helaas 15 december alweer terug naar Nederland, dus die week kunnen we nog van alles gaan doen.
Ik kijk er helemaal naar uit!

Voor nu heb ik genoeg verteld. Vandaag over 7 weken zit ik weer in mijn oude leventje terug. Dan moet ik nog maar even genieten van het idee dat ik jullie nog 7 weken jaloers kan maken en nog een beetje kan warm houden van zonnige foto's en verhalen!

Tot de volgende keer mensen! Voor iedereen die morgen sinterklaas gaat vieren... Geniet ervan om samen te zijn met je vrienden, familie en andere geliefden! Ik ga morgen gezellig sinterklaas vieren met mijn lieve huisgenoten!:)

Heel veel liefs en een dikke kus uit Curacao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 9181

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: