Onverwachts bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Onverwachts bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Onverwachts bezoek

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

15 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve lezers!

Ik liep naar het balkon, ik dacht dat ik droomde, ik knipperde met mijn ogen en daar zaten ineens mijn pappie en mammie aan de picknicktafel. Onverwachts, geweldig, fantastisch, apart, groot cadeau en genieten. Met deze woorden omschrijf ik deze week. Eerst stond ik stil van hé zijn dat nou mijn ouders? En toen ik dat besefde rende ik naar ze toe en knuffelde ik mijn ouders en huilde van blijdschap. Het bleek dat ze eerst voor een ander studentenhuis stonden in deze straat en toen kwamen ze naar het goede huis. Ik kwam net weer van sinterklaasfeest op stage en de instelling om 's avonds sinterklaas te gaan vieren met huis. En met het idee dat ik vakantie zou hebben, aankomende week. Dat had ik ook maar nu kon ik het vieren met mijn ouders! Ik heb ze het huis en mijn kamer laten zien. Allemaal hadden we heel erg honger en zijn we naar de pontjesbrug gegaan om daar lekker te gaan eten en héeeeel veel te kunnen bij kletsen. Mijn ouders hadden een goede periode uitgekozen om hier naar toe te komen. Heel Willemstad was zojuist verlicht met prachtige kerstlampjes en andere versieringen.

Nadat we hadden gegeten ben ik meegegaan naar hun appartement bij the Ritz studio's. Ze hadden een leuk plekje en net zoals in Spanje, first floor, first door. Daarna was ik erg moe van de dag en van de leuke verrassing. De volgende dag moest ik nog even naar stage om te helpen bij een barbecue voor de nieuwbouw. Van 11 tot 3 hebben we 400 maaltijden in bakken gedaan, ingepakt en aan de klanten gegeven. Het was erg warm en slopend. Ik was dan ook erg blij dat we om 3 uur weer konden vertrekken. Ellen en Ingrid hebben mij naar mijn ouders gebracht.
Voor Curacao ben je echt een auto nodig om dingen te kunnen zien, dus ze hadden ook een auto gehuurd. Een mooie bruin Kia, Picanto voorzien van AIRCO!:) Toen ik bij het appartement was gingen we door naar Zanzibar. Dat is een strand en op zaterdag is er altijd van 5-6 happy hour. We hebben daar lekker op het strand gelegen en het was meteen het eerste mooie strand die mijn ouders konden zien. Ze hadden nog niet zo'n goed beeld van Curacao, aangezien ze in Otrobanda bij een overdekte markt waren geweest. Er lagen van allerlei artikelen door elkaar heen en het stonk ook gigantisch; aldus papa en mama;) Gelukkig kregen ze al een beter beeld van Dushi Curacao toen we bij Zanzibar lagen. Natuurlijk hebben we daar ook genoten van de happy hour. Dat was de eerste die vakantie, vele happy hours hebben we mee kunnen pakken;) Daarna hebben we even boodschappen gedaan bij de Albert Hein en vervolgens naar huis om op te frissen. Weer lekker uit eten, dit keer bij restaurant de Buren. Mama had een 1 of ander Antiliaans gerecht, papa de bekende shoarma schotel en ik had een Antiliaans stoofpotje. Heerlijk hebben we daar gegeten. Daarna zijn we naar het appartement gegaan en ik ben toen naar mijn eigen huis gegaan. Ik ben toen nog even met een aantal huisgenoten naar Zanzibar terug gegaan en daar nog een drankje gedronken. Gelukkig gingen we om 12 uur ook weer naar huis, want ik had geen energie meer om te praten, te dansen of te drinken. Lekker naar bed...

Zondagochtend vroeg op om naar de kerk te gaan met Julia en mijn ouders. Een kleine kerk met ook erg weinig mensen, wel leuk om meegemaakt te hebben. Thuis hebben we met z'n vieren nog koffie gedronken en daarna is Julia naar huis gegaan. Ze had een goede tip om de middag door te brengen. Sheta Boka. Aan het westpunt is prachtige natuur van 7 verschillende baaien met klotsend water en hoge golven. Zie foto's om mee te kunnen na genieten. We hebben daar 1,5 uur rondgelopen en mama heeft daar de eerste leguaan en salamanders ontmoet. Ik zei; kijk mam daar heb je een leguaan. Net op dat moment renden er 2 grote leguanen en 2 salamanders voorbij. Mama rende heel snel en gillend terug. Papa en ik moesten vreselijk lachen om haar reactie. Ondanks de vele salamanders hebben we toch een prachtige middag gehad bij Sheta Boka. Nadat we daar alles hadden gezien, heb ik ze meegenomen naar de bekende Grote Knip. Ook dat vonden ze prachtig en hebben we daar lekker op het strand kunnen genieten.

Maandagochtend reed ik weer in de mooie, luxe Kia naar mijn ouders toe. Wat we die ochtend hebben gedaan, ik weet het niet meer;( Maar in de middag hebben we bij Mambo Beach gelegen. De avond hebben we aten we thuis en hebben we pannenkoeken gebakken. Papa en mama waren vaak al vroeg moe, vanwege de hitte van overdag. Ik ben weer naar huis gereden en heb nog gezellig thuis gepraat met huisgenoten. Dinsdagochtend zijn we met z'n 3en naar het slavenmuseum geweest. Genaamd Kura Holanda. Het was erg interessant en indrukwekkend om alles te zien van vroeger. Je had vroeger ook een groep die erg tegen zwarte mensen waren. Je zag de bloedspetters nog op de gewaden liggen. Dan wordt je er wel heel direct mee geconfronteerd wat er vroeger is gebeurt. Nadat we bij het museum alles hadden bezichtigd, liepen we terug naar het appartement. Daar hebben we even een broodje gegeten en toen reden naar mijn stage toe. Toen we daar aankomen renden weer allemaal kinderen naar me toe om te knuffelen en ze vroegen meteen of ik bleef. Ze hadden me namelijk al erg gemist. Papa en mama vonden het heel erg leuk om op mijn werkplek te mogen kijken. Ook hebben we nog even een leuke groepsfoto gemaakt. Om een uurtje of 2 zijn we naar een strand gereden. Het eerste strand die we tegen kwamen was; Cas Abou. Ik was er al weleens geweest en wist hoe mooi het was. We hebben daar nog heerlijk op het strand gelegen, totdat er allemaal kleine vliegjes ons lastig vielen. Op een gegeven moment zijn we maar naar huis gereden. Om 10 voor 6 stonden we bij de bar bij het appartement om nog een drankje te kunnen drinken in de Happy hour! Nadat we lekker bij het zwembad hadden gechild gingen we ons klaarmaken om weer uit eten te gaan. Dit keer gingen we bij Hemmingway eten. Dit restaurant ligt vlakbij Lions Dive. Het restaurant ligt aan het water, dus een heerlijke locatie om te eten.
Die avond ben ik nog met Julia naar the Alleys gegaan om te profiteren van een uur lang drinken voor 15 gulden. Allebei waren we erg moe en zijn we optijd naar huis gegaan. De volgende ochtend moesten we er namelijk erg vroeg uit. Kwart voor 7..

Christoffelberg, 375 meter hoog, lopen, klimmen, zon, warmte..... Mwa dat doe ik wel even.....
Mama, Julia en ik durfden het wel aan! We kwamen bij het Christoffelpark aangereden met onze korte broeken, hemdjes en gympies aan. Ik hoopte maar dat ik goed schoeisel aan had voor de klim.. Eerst moesten we nog met de auto een stukje rijden voordat we aan de klim konden beginnen. Met goede moed begonnen we te lopen. Al best wel snel begon het stijl en warm te worden. Na 2,5 maand niet gesport te hebben is een berg beklimmen best wel heftig. Na heel veel meters verder in de hoogte en minuten verder kon ik op een gegeven moment echt niet meer. Even gerust.. Ja we gaan weer verder. Na zo een paar pogingen gedaan te hebben, was het klaar voor mij. Ik denk als ik verder ga word ik nog misselijker en daar doe ik mezelf niet goed aan, ook met het idee dat we nog terug moesten, de berg weer af. Julia en mama zijn verder gelopen en ik zou wachten op de berg. Ik keek om me heen. Van een boom vielen wat druppels van de vochtigheid, daar lagen allemaal stenen, bomen en gigantisch veel muggen. Het leek wel een film. Ik in mijn eentje op een 1 of andere berg op Curacao...
Ik gooide water over mijn gezicht heen om weer even wakker te worden en moed te verzamelen om toch de top van de berg te kunnen bereiken. Ik ben normaal ook een doorzetter, dus die paar meter kon ik ook wel halen. Op een gegeven moment hoorde ik, mama en Julia praatten. Ik wist dat ze de top hadden gehaald. Daarna kwam ik een aantal mensen tegen en vroeg hoe ver het nog was. "Over tien minuten ben je er wel'' luidde het antwoord. Voor me zag ik een gigantisch smalle greppel en zo stijl..... Ik had een flesje in mijn hand, die heb ik omhoog gegooid om me te kunnen vasthouden aan stenen en om mezelf een zetje te geven om omhoog te komen. Na wat geklauter en geklim riep ik "hier ben ik hoor!" Eindelijk had ik ook de top bereikt! Wat was dat een fantastisch gevoel. Ik wilde graag die berg beklimmen en ik zou er komen ook!
Genieten... Dat was het enige wat je op dat moment moet doen. Alles om je heen vergeten en het prachtige uitzicht om je heen op je nemen.
Het was weer tijd om te gaan, voordat het te warm is. De terugweg hebben we toch nog een uur over gedaan, omdat je je goed moet vast houden en je af en toe moest tegen houden om niet te vallen.
Jaaa daar waren de auto en papa weer. Zitten, uitrusten en even wat eten. Toen we dat hadden gedaan ging pap even rijden. Nadat we hadden getankt ging ik weer verder rijden. Ja hoor, file.. Net op zo'n moment dat je een berg hebt beklommen, dat je vies bent en honger hebt. Heel veel auto's gingen keren en ik ging er ook achter aan. We kwamen op een zandweg zoals je dat in Nederland noemt. Hier op Curacao kon je het the way of hell noemen. Overal gaten, dikke kuilen en stenen. Normaal rijden konden we dus niet. Toen we weer op de verharde weg waren heb ik plankgas gezet op naar Willemstad. Snel even de strandtas ingepakt, op naar Mambo snackbar en daar een patatje gegeten. Daarna zijn we met z'n vieren naar Papagayo gereden en hebben we daar heerlijk de middag doorgebracht op het strand, op een heerlijk strandbedje! 's Avonds ben ik met papa en mama uiteten geweest bij de Tropen. Daarna heb ik paps en mams meegenomen op stap bij Cabana beach. Daar hebben we lekkere wijntjes gedronken en papa had weer zijn amstel bright! De helft van mijn huis was ook aanwezig dus daar ben ik ook nog even bij geweest. Het was een geslaagde avond!

Donderdagochtend 10 uur waren we weer op strand. Dit keer gingen we eerder naar het strand, omdat de huurauto om 3 uur weer ingeleverd moest zijn. Op het strand van Cabana lagen we dit keer. Er was een massage tent aanwezig. 30 minuten voor 60 gulden. Nou zegt mama wil je een massage, krijg je dat nog als cadeau voor je verjaardag! Daar zeg ik geen nee tegen als je spierpijn hebt na het beklimmen van de Christoffelberg. Heerlijk massage + hotstone gekregen. In totaal heb ik daar nog wel een uur gelegen totdat mijn ouders kwamen. We moeten echt gaan hoor, de zon is veel te heet. Allebei waren ze helemaal verbrand op hun buik... haha! Zag er leuk uit hoor!:P
De rest van de middag heb we nog bij het zwembad gelegen en uiteraad nog een drankje tijdens de happy hour gedaan. Onze laatste keer uiteten in deze mooie vakantie gingen we bij Rif ford doen. Rif ford is een soort centrum speciaal gemaakt voor alle toeristen die op 1 van de vele cruise schepen zitten. Daar zitten alle dure en mooie merken winkels. Eveneens zijn er allemaal gezellige restaurantjes. We gingen alle drie pizza eten... Volgens mij heb ik nog nooit ZO'N grote pizza gehad. Super lekker en heel erg groot!
Na het eten zijn we terug naar het appartement gelopen en heb ik alle foto's van de vakantie op mijn laptop gezet en hebben we ze samen bekeken. Die nacht heb ik ook in appartement geslapen, op de bank. Prima nacht gehad en een keer lekker in de airco. Dat was zeker geen overbodige luxe.
Vrijdagochtend... De laatste ochtend samen alweer...
Samen hebben we alles ingepakt, ontbijtje gegeten en nog even gezellig gekletst. Ellen kwam mij ophalen, omdat papa en mama transfer hadden naar Hato Airport. Helaas moesten we weer voor de tweede keer afscheid nemen, maar dit keer niet voor zo lang. Voordat ik hetzelf besef sta ik weer op Schiphol.

Ongelofelijke gezellige en leuke week hebben we samen gehad. Nu heb ik nog 5 weken mijn eigen leventje hier. Vrijdagmiddag heb ik lekker op bed gelegen, want een week reisleider spelen is best vermoeiend haha;)
Zaterdagmiddag heb ik met een aantal huisgenoten bij papagayo gelegen. Daarna even naar huis gegaan om te douchen en toen weer naar zanzibar om nog een paar drankjes te doen bij happy hour. Die avond hadden we een afscheidsfeest je van Thijs, Robin en Julia. We gingen barbecuen op het strand en het was heel erg gezellig. Er waren super veel vallende sterren en het was ook erg helder. Heel gaaf om een keer 's avonds op een afgelegen strand te zijn te barbecuen, drankje erbij en vallende sterren bekijken.
Zondag was dan eindelijk onze poolparty!! Het zwembad is weer blauw dus we hadden gezegd dat we een feestje gingen houden! Er waren super veel mensen uitgenodigd en we hadden geen idee op hoeveel mensen we konden rekenen. Uiteindelijk viel het mee hoeveel mensen er van buitenaf kwamen, maar het was absoluut een geslaagde dag!!
Iedereen moest iets opblaasbaars meenemen en je moest je eigen eten en drinken verzorgen. Later in de middag werd de barbecue aangestoken en gingen we (alweer) van de bbq eten.

Vandaag zit ik weer op stage. De hele week stage en dan volgende maandag en dinsdag ook nog stage. Daarna heb ik alweer kerstvakantie!:) Na de vakantie heb ik nog 2 volle weken stage en dan nog paar dagen vrij... Zo snel is het straks alweer 21 januari. Dan ga ik alweer terug naar het koude kikkerland. Er zijn alweer plannen genoeg voor mijn volgende trip!
Ik hoop dat je mee hebt kunnen genieten van de heerlijke vakantie met mijn ouders!

Papa en mama, nogmaals bedankt!!!


Veel liefs uit CURACAO!

  • 15 December 2014 - 19:45

    Papa:

    De Sint kwam langs!

  • 15 December 2014 - 20:42

    Mama:

    Jij bedankt voor alles lieverd! Als het kon, stapte ik zo weer in het vliegtuig! Geniet er nog maar van! Dikke kus mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 9182

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: