It's almost christmas! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu It's almost christmas! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

It's almost christmas!

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

23 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hee lieve lezers!

Alweer een week voorbij, alweer een 1,5 week dat mijn ouders weg zijn en alweer een week geleden dat ik Julia naar Hato heb gebracht:( Na al die dingen gehad te hebben is het nu nog maar 2 dagen voor kerst. De leukste en gezelligste feestdagen van het jaar komen er weer aan. Helaas dit jaar vier ik het niet met mijn lieve familie en vrienden, maar in de zon met 30 graden en met mensen uit heel Nederland. En of kerst hier gevierd word? Jazeker. De lampjes branden aan het balkon en heel Willemstad is erg mooi verlicht. Vandaag ook kerstvakantie gekregen van stage, dus kom maar op met de feestdagen! De kerstdagen staan al vol gepland, daar zullen jullie de volgende keer meer over horen!

Helaas heb ik vorige week niet veel meegemaakt, omdat ik ziek was. Een paar weken geleden heb ik geschreven over de tijgermug. Ja hoor ook ik was gestoken door de rot mug! Maandagavond kreeg ik overal uitslag en dinsdag op stage werd de pijn elk uur erger. Na stage ben ik meteen mijn bed in gegaan en donderdagmiddag ben ik er weer uitgekomen. Ik was vreselijk moe, had veel rugpijn en andere gewrichtspijn, koorts (uit mijn bed gezweet die dagen), uitslag en was ontzettend duizelig. Alle symptonen dus van Chikungunya. Op zo'n moment wens je om in Nederland te zijn en in mijn eigen bed te kunnen liggen en een moeder die naar je toe komt en vraagt hoe het gaat. Dit laatste deden we dan maar via skype! Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg middelen om te communiceren:)
Donderdag voelde ik me weer helemaal goed gelukkig! Je kunt er namelijk wel 2 weken goed ziek van zijn. Ik zag de bui al hangen dat ik de feestdagen op bed zou doorbrengen. Zoals het nu lijkt ben ik er helemaal bij! Vrijdag ben ik om half 3 weer naar stage gegaan. We hadden kerstviering in het nieuwe gebouw. Nou ja, nieuwe gebouw, meer op de werkplaats vierden we kerst. Er moet nog ontzettend veel gebeuren, voordat mijn stage wil gaan verhuizen.
De kerstviering was erg gezellig. Het hele weekend heb ik eigenlijk niks gedaan. Zaterdagmiddag Punda in geweest met Ellen en Ingrid. Ik moet nog nieuwe sandaaltjes kopen.... maar de stijl van kleding en schoenen hier bevalt mij totaaaal niet dus binnenkort nog maar een keer kijken of ik wat leuks kan vinden. Zondag ben ik naar een strandje geweest, playa Kalki. Daar heb ik heerlijk gechild met andere huisgenoten. Helaas regende het best vaak en op gegeven moment zijn we maar door de regen naar huis gegaan. Onderweg hadden we een vreselijke plensbui, waardoor je maar weinig kon zien. Maandag en dinsdag (vandaag) heb ik nog stage gehad van 9-1 en nu lekker vakantie vieren.
Morgen ga ik eindelijk naar KLEIN CURACAO!!! Gelukkig waren er nog mensen in huis die daar nog niet waren geweest, dus we gaan morgen gezellig met 7 mensen op de boot! Vanavond ga ik maar een beetje op tijd slapen, aangezien mijn wekker al om kwart over 6 gaat! Voor dat alles krijg ik natuurlijk wel een mooie dag. Heerlijk om zo mijn kerstvakantie kan beginnen. Nog niet eerder meegemaakt op deze manier hihi!

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen samen met je familie en vrienden! Volgend jaar hoop ik ook weer kerst samen met jullie te vieren!

Lieve kerstgroetjes van Vera!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 9180

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: