Terugblikken en vooruit kijken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Terugblikken en vooruit kijken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Terugblikken en vooruit kijken

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

31 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi lieve allemaal,

En dan is het morgen alweer oudjaarsdag. 2014... Weer een jaar wat ik kan afsluiten. Dit jaar was dan ook echt wel een bijzonder en een mooi jaar. Hoe mijn jaar begon... Ja 1 januari, de slechtse dag van het jaar eigenlijk he. Dan komen de naweeën van de nacht daarvoor...
Maar gelukkig bleef ik niet in de sleur van 1 januari zitten. Gelukkig niet, anders had ik zoveel moois moeten missen! De maand januari was een beslissende maand of ik mijn oud&nieuw hier op Curacao kon gaan vieren of gewoon weer in Nederland in de kou. En toch kwam mijn droom uit! Begin februari wist ik dat ik 4 maanden mocht stage lopen in het buitenland! Dat betekende hard werken voor school, veel werken bij Hillies om genoeg geld te kunnen verdienen, stage lopen, huiswerk en ook nog socializen met je vrienden! Ja hoor het kan allemaal, af en toe wel wat te veel van het goede... Gelukkig heb ik hier geleerd om poco poco te doen. (lekker rustig aan doen en je niet te druk maken) Natuurlijk leef ik nu in een heel andere cultuur, maar ik probeer toch een stukje poco poco mee te nemen naar Nederland.
En dan heb je de maand april (als ik het goed heb). 5 jaar lang lag het onder de stof in de boekenkast en op 5 juli was het dan zo ver. Ik mocht mezelf een echte schrijfster noemen. Ik had mijn eigen boek in handen die ik helemaal zelf had geschreven. Super trots om op mijn 18e zoiets bereikt te hebben. En toen had ik vakantie. Even heerlijk 10 dagen eruit met mijn ouders en Daphne. Lekker genoten in Spanje. Vervolgens was het alweer heel snel 26 september. De dag dat mijn broer en schoonzus gingen trouwen! Heel wat voorbereidingen zijn er van te voren gedaan en daar was dan de prachtige dag. Een mooie dag om op terug te kijken. Ondertussen was er die dag ook wel wat spanning voor mij. Voor de eerste keer vliegen, in mijn eentje en ook nog zo ver weg. Nietwetende wat ik hier allemaal zou meemaken en zal gaan doen.
Terugblikken en vooruit kijken... Ja die term heb ik vaak gehoord. Vooral op school. De proeve terugblikken en vooruit kijken, maandevaluatie ook weer terugblikken en vooruit kijken. Hier op Curacao kijk ik ook vaak terug en vooruit. Met name vooruit kijken, daar ben ik af en toe wat te goed in. Ik wil vaak zoveel en dan uiteindelijk maar hopen dat ik het ook allemaal kan doen. En nu lig ik hier in mijn bed op Curacao. Terugblikken van het afgelopen jaar. Ik mag zeker niet klagen, het was een super jaar!
Ook zijn er weer dagen geweest dat het minder ging en dat ik dat ik 3 jaar terug de tijd in ging met mijn gedachtes. Dan denk je vaak wel even aan thuis en zou ik willen dat ik bij mijn lieve familie thuis was. Zoals met kerst... De dagen die je met je familie thuis doorbrengt. Maar niet te min waren de kerstdagen hier ook heerlijk. Lekker aan het strand kunnen liggen en gourmetten samen met het hele huis. 2e kerstdag 's avonds een gezellig feestje samen met het huis bij full moon party! Ja en voor school bezig zijn moet hier ook gebeuren. Ik ben braaf 2 dagen thuis gebleven om te knallen voor school en als ik dan even bezig ben dan gaat het ook goed:)
Vanavond heb ik een mooie vuurwerkshow bezocht, heel gaaf om te hebben gezien. De afgelopen week zijn hier heel veel vuurwerkshows geweest. Verschillende bedrijven doen dit voor het nieuwe jaar, zodat de 'boze geesten' worden verdreven. Nou ik denk dan niet aan 'boze geesten' maar ik vind het dan wel prima om gewoon mooi naar het vuurwerk te kijken. Het schijnt dat hier morgenavond ook fantastisch mooi vuurwerk is en dat ze hier erg uitpakken met oud&nieuw! Nog meer dan in Nederland, dus ik ben benieuwd.
Ik zal jullie in 2015 meer vertellen over mijn oud&nieuw!;)
Over 21 dagen kom ik alweer thuis en dan kan ik iedereen weer spreken en gezellig bijkletsen. Wat is de tijd gevlogen. Af en toe moet ik even naar de tijd en datum kijken. Even blijven stil staan in de tijd en terugkijken. Terugblikken op wat ik hier allemaal al heb gedaan. In het begin leek het best lang, 4 maanden... 4 maanden zijn kort, heel erg kort.. Af en toe dan denk ik, waarom gaat de tijd nou zo snel ik wil nog zoveel dingen doen. Maar gelukkig ben ik nog maar net 19 en ligt er nog een heel leven voor mij om genoeg dingen te kunnen doen.

Lieve mensen, eindig het jaar goed en begin het jaar knallend! Ik wens iedereen een fantastisch, gezond, liefdevol, gezellig en een gelukkig nieuwjaar! Ik wens iedereen een hele fijne avond/nacht toe met al je vrienden, familie en andere geliefden! Ik hoop op net zo'n mooi jaar als in 2014! Tot snel allemaal in het nieuwe jaar, 2015!

Lieve groetjes!

  • 31 December 2014 - 08:30

    Anky, Hans En Leroy:

    Lieve Vera,
    Voor jou ook een goede en leuke jaarwisseling!
    (Vast geen knieperties en oliebollen ;) )
    Tot snel

    Kus van ons

  • 31 December 2014 - 10:19

    Aaltje:

    Heej Vera, nog ff 21 dagen volop genieten hoor! hele fijne jaarwisseling en een mega mooi 2015 gewenst!Ze zullen je missen in de tent vanavond!groetjes van de Slagers

  • 31 December 2014 - 14:35

    Ilona:

    Hey vera, mijn ipad veranderde je naam in verantwoordelijk, dat voorspeld veel goeds! Geniet van je laatste weken, maak er nog even wat moois van. Ik ga vandaag lekker poco poco doen ;) haha... morgen weer knallen bij hillies! Je bad een mooi jaar en ik wens je nog veel meer moois in 2015!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 9224

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: