Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Nog 1 week te gaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Nog 1 week te gaan!

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

15 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hee dushi's

Het is weer tijd voor mijn wekelijkse verslag. Mijn 1 na laatste verslag alweer! Nog 1 week te gaan hier en dan stap ik weer het vliegtuig in. Het avontuur is bijna op het eind gekomen, maar nu blijf ik nog even een weekje lang genieten en ik laat jullie mee genieten met mijn reisverslagen.

6 januari, vorige week dinsdagavond ben ik met Ingrid, Kitty, Chia, Amanda, Joyce en Ruth naar de bios geweest. We gingen naar de film; Gooische vrouwen. Toen ik in de bios zat met mijn lange broek, vestje aan en een Nederlandse film voor me dacht ik even dat ik weer in Nederland zat. Toen we na afloop weer naar buiten liepen, dacht ik van oja we zitten nog steeds in zuid-amerika.... Raar idee nog steeds. Ik zit aan de andere kant van de wereld, maar ik spreek hier nog steeds Nederlands. Bijzonder...

Woensdag ben ik weer naar stage gegaan. Ingrid en ik lopen deze 2 weken stage van 11 tot half 5 ipv van tot 3 uur. Dan zou je denken, korte dag tot half 5... Ik ben na zo'n 'korte dag' gewoon gesloopt van die drukke kinderen. Ik hoop dat ik in Nederland snel weer gewend raak om er vroeg uit bed te moeten en laat weer thuis ben. Het scheelt dat ik volgende week donderdag om kwart over 7 's ochtends land, dus dan ben ik meteen weer vroeg wakker. Woensdagavond wilde ik eerst naar Cabana, alleen bijna niemand ging dus ik stapte ook vroeg mijn bed in. Donderdag weer een dag stage gehad en 's avonds zat ik met 3 huisgenoten te kletsen op het balkon. Op gegeven moment kwamen er 2 mensen van The hangover (bar) naar ons huis om te vragen of er mensen voor 25 gulden van half 11 tot 12 onbeperkt wilden drinken. Ik had wel zin om te stappen, maar niemand wilde. Uiteindelijk zijn Marjolein en Camillia meegegaan. We kwamen binnen en we waren de enige meiden, super rustig was het. Rond 12 uur werd het eindelijk wat drukker. We hebben een zeer geslaagde avond gehad. Ik was nog niet eerder bij the hangover geweest, maar het was gezellig!!

Vrijdag had ik al lekker weekend, dus was het tijd voor een dag strand. Samen met Ingrid, Camillia en Marjolein gingen we naar de kleine knip. We wisten dat het in de buurt lag van de grote knip, maar waar precies geen idee. We zijn ontzettend lang onderweg geweest! Eerst ben ik helemaal naar westpunt gereden en waren we vlakbij de grote knip, vervolgens ben ik een heel stuk terug gereden om te kijken of daar een bord stond van kleine knip. Helaas, weer terug naar de grote knip gereden en uiteindelijk wist Marjolein waar we in moesten. We hadden veel te lang in de auto gezeten, maar goed we waren bij de kleine knip! We hebben daar lekker gezwommen en in de zon gelegen. Rond een uur of half 5 begon het helaas te regenen. De wolken klaarden niet op dus zijn we weer naar huis gegaan. Die avond zouden we met de locobus gaan en gingen we op de terugweg drank halen. Rond 7 uur ben ik met Kitty en Ingrid uit eten geweest bij de Tropen. Daar heb ik heerlijke karni stoba gehad. (rundvlees stoofpotje, heel erg lekker!)
Ik had al niet echt veel zin in de locobus, want ik was al 2x mee geweest en ik was moe dus ik had mijn plek afgestaan aan iemand anders. Ik heb dus een rustige vrijdagavond gehad en ben op tijd naar bed gegaan. Ik vond het leuk geweest voor die dag.

Zaterdagochtend heb ik heerlijk uitgeslapen. Als ontbijt heb ik een lekker eitje gebakken en daarna heb ik boodschappen gedaan bij de Albert Hein. Ingrid en ik wisten niet zo goed naar welk we strand wilden gaan. Ik had nog wel zin om een keer naar zanzibar te gaan, dus daar zijn we naar toe gegaan met nog 2 andere huisgenoten. Om 5 uur was er weer happy hour en heb ik daar nog een paar drankjes genuttigd. Ik had die middag praktisch niks gegeten, dus ik had gigantische honger. Rond kwart over 6 zijn we terug gegaan en onderweg hebben we besloten om bij de Mac te gaan eten. Het was een gezellige dag! Helaas ging zaterdagavond ook bijna niemand wat doen. Ik heb dus een rustig weekend gehad, qua stappen;)

Zondagochtend heb ik is een keer de wekker gezet. Ingrid en ik wilden nog graag een aantal meer stranden bezoeken dus zijn we 's ochtends mooi op tijd weg gegaan. We zijn richting westpunt gereden en ondertusesn regende het, helaas! Op een gegeven moment is het gestopt en hebben we eigenlijk een prachtige dag gehad. We zagen een bordje waar 3 stranden op stonden en daar ben ik binnen gereden. Het was een zandweg en het had net heel hard geregend. Super glad en dikke plassen. We kwamen na een poosje aan bij een landhuis waar een man stond. We moesten 8 gulden betalen voor 1 auto en dan kon je op het strand. Ik had geen idee hoe lang het nog rijden was en hoe de wegen waren. Ingrid en ik hadden maar besloten om een ander strand te pakken. In een dorpje Soto, richtig westpunt, was er een bord, santa martha. Vrijdag zagen we het bord ook al en we waren wel benieuwd. We moesten weer over een wilde weg, met allemaal bochten en heuvels. Ik reed gewoon door en meteen deed ik de auto in de achter uit. We stonden op een berg/heuvel met een open plek waar je een prachtig uitzicht had over het water en de bergen. Dat was zeker een foto momentje waard!
We vervolgenden onze weg naar Santa Martha. Daar kwamen we aan en het was prachtig! Heel erg mooi uitzicht, zee en strand. Plaatje was compleet.
We waren lekker aan het zonnen en het zwemmen en ondertussen werden de wolken steeds donkerder. We moesten rennen naar de auto voor de gigantische regenbui. Ingrid zat helemaal onder het zand dus die stond lekker in de regen en even later in de zee. Op een gegeven moment sprong ik ook de auto in en zwommen we in de keiharde regen. Een poos later gingen we weer met de auto verder naar het westpunt. We kwamen aan bij playa Forty en daar heb je een rots waar je vanaf kan springen. Ik heb het maar niet gedaan, want het was toch wel erg hoog! We wilden bij een restaurantje daar wat eten. Het was daar echt vies, oud en het stonk en het was ook nog eens duur! Hoeveel honger ik ook had, daar ging ik echt niet eten! Dan maar even op het strand chillen. Het was een behoorlijke felle zon dus ik was nogal rood geworden. Gelukkig is het alweer bijgetrokken!:)
Nadat we daar hadden gelegen gingen we door naar Sheta Boka. Ik ben daar al een keer geweest met mijn ouders, maar nu wilden we daar even een hapje eten. Er zijn hier genoeg eettentjes alleen allemaal met patat en vlees, dus geen broodjes. We hadden allebei een patatje besteld waar we lang op moesten wachten en wat ook beetje bijzondere patat was. Ik vond een haar in mijn eten en later nog 1. Nou dan gaat mijn eetlust over. ik liep naar de balie en zeg ik heb 2 haren gevonden, dit eet ik niet meer op. Gelukkig hoefde ik niet te betalen en kreeg ik nog een ijsje gratis!:) Die was overigens lekkerder dan de patat!
Zondagavond heb ik met Camilia en Ingrid lekkere nasi gemaakt, met genoeg kruiden hahah. Aan de smaak was geen gebrek!

Maandag, de laatste week van stage! Eindelijk gewoon, ben zo blij dat de stage er bijna op zit. Ik heb van de stage geleerd, alleen ik ben er bijna nooit met plezier naar toegegaan, helaas. Morgen of vandaag heb ik mijn eindevaluatie en ik ben heel erg benieuwd! Maandagavond lag ik al vroeg op bed en heb ik die dag verder niet veel gedaan. Dinsdag net zo en gisteravond was mijn laatste avond Cabana op de woensdagavond! Het was een super, toffe, gezellige en leuke afsluiting! Bijna iedereen van het huis was er, het was super druk, goede sfeer en leuke muziek. Het voelde nog niet als de laatste keer, maar helaas was dat het wel. Ik ben benieuwd wat ik straks elke woensdagavond in Nederland weer doe... ik zal dan af en toe met heimwee naar deze leuke avonden terug kijken!
Morgen heb ik afscheid op stage... ben benieuwd hoe het verloopt. Ik ga de knuffels van de lieve kids van groep 1-5 zeker wel missen! Over 2 weken heb ik al weer 2 dagen stage gelopen in groep 3... Het zal wel weer even een omschakeling zijn en alles zal veel gestructureeder zijn dan hier!
Lieve mensen, mijn laatste week van een avontuur van 4 maanden is ingegaan. Het voelt hier zo als thuis en af en toe heb ik het idee dat ik nooit anders heb gekend dan dit. Het is maar 4 maanden dat ik weg ben geweest, maar het leek zoveel langer omdat alles ZO gewend is hier. Ik ga hier nog even heel veel van de zon genieten, goed bruin bakken en nog even poco poco doen voordat mijn drukke leventje in Nederland weer van start gaat!

Tot volgende week allemaal!!
Veel liefs uit Curacao!!

  • 15 Januari 2015 - 17:39

    Papa:

    Hey Dushi je kunt in Nederland ook gewoon POCO POCO doen hoor, doen wij ook vaak, leren wij jouw ook wel!!

  • 15 Januari 2015 - 17:44

    Vera Lier :

    Hee dushi haha ik ben benieuwd hoe dat kan in Nederland:P Nee grapje, ik probeer ook wat rustiger aan te gaan doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 9220

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: