De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

04 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi,

Ongelooflijk! Ik zit hier alweer een week. Aan de ene kant heb ik ook het idee dat ik hier al een maand zit. Alles went hier zo lekker snel en als je zoveel geniet hier, als wat ik doe, dan zal de tijd alleen nog maar sneller gaan! Ik begin me nu ook lekker thuis te voelen, mijn dingen kan ik inplannen en het is gewoon erg gezellig hier!

Woensdag was mijn eerste stagedag en ik had er erg veel zin in! Ik werd voorgesteld aan de andere medewerkers en had een kennismakingsgesprek met Sandra, de baas van het kinderdagverblijf. We hadden afgesproken dat ik eerst 2 dagen (woe/do) bij de huiswerkbegeleiding zou zitten. Nu heb ik sinds vrijdag alweer (herfst)vakantie en dan daarna ga ik kijken of groep 3-5 hulp nodig heeft bij het leren van de Nederlandse taal. Dat zou ik een hele leuke uitdaging vinden! De woensdag was ik vrij moe, en vond ik de stage nog niet heel erg leuk, maar de donderdag was al leuker. Ik heb de kinderen geholpen met lezen, toetsen leren en opdrachten samen maken.
Het is een klein groepje wat bestaat uit 6 kinderen. We hadden dus nog niet super veel te doen omdat je dan met 3 begeleiders tegenover 6 kinderen staat. De stage doe ik samen met Ellen en Ingrid.

Woensdag was mijn eerste avondje uit hier op Curacao. We gingen met een aantal huisgenoten naar Cabana beach. Overdag kun je daar lekker op het strand chillen en woensdagavond is daar meestal live muziek.
Het was gezellig en een paar mensen kwamen naar me toe om te vertellen wat ze hier allemaal hebben gedaan. Op zich leuk bedoeld, alleen ik kende ze niet eens en ze vertelden me hun halve levensverhaal. Zeer interessant... haha

Eindelijk kan ik ook over de wegen van Curacao rijden! Ingrid en Ellen hadden iemand van de garage gesproken. Die vertelde dat je niet meer dan 2 bestuurders op papier mocht hebben. Vera vond dat natuurlijk dikke onzin en dacht, ik ga er zelf wel heen. Dus wij gingen donderdag na stage heen, 10/15 minuten wachten en wij waren aan de beurt. En ja hoor, na een mooie uitleg van mij, sta ik dus nu ook op papier!:) Ik was namelijk niet van plan om 4 maanden geen auto te mogen rijden. We rijden in een woestijnauto, die rijdt, maar daar is ook alles meegezegd. Dak kapot, overal scheuren in bekleding en af en toe start hij niet! Het is een automaat en dat is ideaal in het chaos verkeer hier! Remmen, gas, remmen, gas....
Vervolgens had ik van de week al overstekend wild op de weg lopen. Normaal gesproken heb ik een hekel aan leguanen en dat soort beesten, maar deze wilde ik niet dood rijden. Ik toeteren naar dat beest, kijkt dom voor zich uit en ja eindelijk luisterde hij en ik kon weer verder rijden! Keer wat anders dan dat een hond of kat voor je auto loopt!:P

Gistermiddag met Ellen en Ingrid naar een (gratis) strandje geweest, lekker in de zon bakken.. en ja ik krijg ondertussen alweer een lekker bruin kleurtje(: Daarna gaf Kitty (huisgenoot) een lesje acro aerobics in het zwembad, meteen een gratis sportles erbij, altijd leuk!

Gisteravond een erg gezellig feestje gehad met alle huisgenoten bij de full moon party bij Kokomo Beach! Korte broek, hemdje, slippers, zand onder je voeten, palmbomen, drank, DJ, vuurwerk en veel gezellige mensen!! GENIETEN!!

Voordat ik hier naar toe ging dacht ik wel eens van oh dan moet je zelf wassen, boodschappen halen, koken etc. Maar van al die dingen, daar geniet ik juist van! Ik was met de hand, haal de goedkoopste boodschappen want de rest is HOPI BON (heel duur) en het koken is juist gezellig. En ook echt alles gebeurt buiten en dat maakt het ook zo heerlijk.
Volgende week ga ik leuke dingen doen in mijn vakantie met Ellen en Ingrid! Daar zullen je snel genoeg wat van gaan horen!

Zonnige groetjes uit het mooie Curacao

  • 04 Oktober 2014 - 21:19

    Papa:

    wij zijn blij dat het goed gaat met jou, eindelijk wordt je een beetje volwassen!!

    Groetjes mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9242

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: