Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

03 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Terwijl ik op mijn balkon zit met prachtig uitzicht en met de zon op mij gericht, dacht ik dat het wel weer tijd is voor een nieuwe update!
Over het weer gesproken, het is hier nog steeds prachtig weer en elke dag tussen de 30-33 graden en 's nachts lekker warm in mijn bed met 30 graden. Heel erg raar idee dat het 3 november is en ik hier met zo mooi weer zit. Maar ik moet ook zeggen; het verveelt nog lange niet!
Af en toe kan het heel erg hard regenen en dan moet je opletten als je op de weg rijd. Het kan dan namelijk erg glad zijn, dus moet je nog meer afstand houden dan wat we normaal al doen.
De mensen in het verkeer zijn erg onvoorspelbaar en kunnen dus ineens met de auto oversteken terwijl het (net) niet kan. Ook wordt er heel erg vaak getoeterd. Bijvoorbeeld als je iemand voorrang geeft of voorrang krijgt. Ik moet opletten dat ik niet in Nederland ga doen, want dan wordt het auto rijden wel een stukje duurder!
Net zoals je snelheid... Het maakt niet uit hoe hard je hier rijdt. De 1 rijd 50 terwijl de ander 100 km/pu rijd. Ook rechts krijgt hier geen voorrang en we rijden in een automaat. Het wordt dus straks echt even omschakelen! oja en nog zoiets, je kunt hier ook gewoon rijden als je drank op hebt. Ze hebben hier namelijk nog nooit van blaastesten gehoord. Op zich ideaal omdat je met de auto overal naar toe rijd en anders zijn er altijd mensen die moeten bobben.

Afgelopen week heb ik een leuke week stage gehad. Ik heb 2 dagen bij groep 3-5 weer geholpen. 1 dag moest ik met de kinderen in een soort tuinhuisje zitten omdat de stroom was uitgevallen. We hadden anders dus geen licht en geen ventilators. Het was dus beter om buiten te zitten, dan binnen weg te zweten. Ook heb ik 2 dagen geholpen bij groep 6-8 waar Ellen en Ingrid staan. Ik ga daar de aankomende 4 weken vaker helpen, omdat Ingrid binnenkort 2 weken vakantie heeft. Achja je hebt luxe en werkpaarden he;)
Vrijdag hebben we onverwachts een dag vrij gekregen. Normaal gesproken hebben we feedback gesprekken op de vrijdag, maar die hadden we nu donderdag. No problemo, lekker wikent op vrijdag:)
De vrijdag hebben Ellen, Ingrid en ik weer besteed als stranddag. Weer een extra strand om van mijn lijstje af te strepen. We zijn die dag naar Cas Abou gegaan. Helaas was het niet zo mooi weer, maar later op de dag waren alle wolken verdwenen.
(Nu moet ik even denken aan de kussensloop die ik van Hillies heb gekregen. Als het wolkje voor de zon de enige zorg is... ) Ik slaap er elke nacht mee hoor hih!

De dag hebben we afgesloten bij op hetzelfde terras als 2 weken geleden. We hebben daar weer lekker kunnen eten voor weinig geld. Alle 3 hadden we friet met kipsate en heerlijke sla met uien etc. Ook hebben we weer geprofiteert van de happy hour en hebben dus alle drie een lekkere cocktail besteld! 's Avonds ben ik lekker op tijd naar bed gegaan omdat ik vreselijke hoofdpijn had.
Zaterdagochtend heb ik wat boodschappen gedaan en 's middags naar Kokomo beach gegaan samen met Kitty, Anouck en haar vriendin. We hadden daar vast onze auto neergezet, omdat we daar 's avonds een feestje hadden.
Nadat ik thuis was gekomen heb ik lekker gedoucht en daarna gingen we met 13 mensen van het huis barbecuen. (dit doe ik nogal vaak hier, erg gezellig)
Huisgenoot Maud heeft mijn haar gestijld, iets wat ik hier nog niet weer heb gedaan. Mijn haar pluist namelijk vreselijk en als ik 1x met mijn hand door mijn haar ga heb ik een hand vol haar. Binnenkort even langs de kapper en er een stukje vanaf te laten halen.
Om half 11 zijn we met de locobus naar kokomo gegaan waar het feest los barste. Superavond gehad met z'n allen en samen met huisgenoot Julia veel lol beleefd! Uiteindelijk zijn we een keer naar huis toe gegaan, toen we het zat waren. Niet te vergeten moest er nog een duik in het zwembad gedaan worden, want pfff het was erugg warm op dat feest!
Uiteindelijk samen met Julia tot half 7 hier op het balkon gezeten. Ze slaapt nu 10 dagen bij haar ouders en ze moest met haar scooter naar huis. Ik vertrouwde het niet als ze dat midden in de nacht deed, dus we hebben erg gezellig gepraat samen.
Tot 12 uur heb ik geslapen en om 1 uur zat ik weer paraat achter mijn laptop.
Ik had een gezellige skype date met broer en schoonzus! Heerlijk bij kunnen kletsen.

Vandaag weer een nieuwe week met vast weer allemaal nieuwe dingen die ik beleef voor de volgende keer! Want ik denk dat de volgende keer als ik weer schrijf dat ik 19 jaar ben geworden! Time flies when you're having funnn!!

Ik wil trouwens iedereen bedanken die me de afgelopen tijd berichtjes heeft gestuurd via de app of facebook. Erg lief dat ik nog niet vergeten wordt in Holandia!:)

Ik heb nog 3 maanden te gaan op dit mooie eiland. Ik denk dat de maanden echt voorbij vliegen.... sniksnik

Maar ik begin jullie ook wel te missen hoor, dushi's!

Veel liefs uit Curacao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 9240

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: