7e week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu 7e week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

7e week

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

17 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Na een regenachtig weekend is er weer een nieuwe week aangebroken. Alweer de 8ste week van mijn verblijf. Dit betekent ook dat ik alweer op de HELFT zit van mijn stage. In het begin dacht ik; nog niet te veel activiteiten doen want straks heb ik op het eind alles al gezien. Nu besef ik; help nog maar 8 weekenden (ongeveer) en daarin wil ik nog zoveel doen! Klein Curacao en de Christoffelberg beklimmen staan nog bovenaan mijn lijstje! Ook wil ik de meeste stranden van Curacao gezien hebben. Veel stranden lijken ook op elkaar, maar sommige stranden ook net iets helder water of nog mooier en witter zand.
Ik heb nu ook mijn eigen ritme hier kunnen vinden, weet welke boodschappen ik moet doen, wanneer ik ga wassen, hoe laat we naar stage gaan etc. Het zou straks echt heel raar zijn als ik weer in Nederland kom. Aan de ene kant heb ik helemaal niet het gevoel dat ik zo ver weg ben van Nederland, omdat hier dingen veel Hollands zijn. De taal, eten, feestdagen.. Maar hier is alles veel relaxter zoals ik al eerder aangaf, de temperaturen zijn niet te vergelijken met Nederland, Curacao is wel veel meer rotzooi. Aan de kant van de weg wordt van alles gedumpt. Dat is wel zonde, daardoor wordt het land zoveel minder mooi. Ook zal het apart zijn om na 4 maanden weer op school te zitten. Weer lessen volgen, bezig gaan met een presentatie over mijn scriptie, verder met stage lopen en het belangrijkste; AFSTUDEREN! Inmiddels ben ik al een heel eind met mijn scriptie zelf, gelukkig!
Ik heb al heel veel ideeën in mijn hoofd wat ik na mijn opleiding ga doen. Het wordt of vrijwillergerswerk of een wereldreis maken. (of allebei;) Maar we zitten nu nog op Curacao.... Ik zal even vertellen over afgelopen week.

Maandag kwam ik op stage en toen werd er gezongen voor mijn verjaardag in het Nederlands, Papiaments en Engels. Daarna moest iedereen mij een knuffel geven, wat heel erg lief was! 's Middags heb ik nog getrakteerd!:) Na het leuke gedeelte kwam er een (drama) week. Ik werd geroepen door een juffrouw.. Ja een moeder heeft tegen jullie auto aangebotst. Ik dacht; nee he, daar heb ik geen zin in! Gelukkig was het een heel klein krasje, wat je niet eens zal opmerken op onze oude rammelbak.
4 dagen lang waren de kinderen druk, vervelend, af en toe lief en ze gingen huilen wanneer het niet naar hun zin was. Donderdag was de grootste drama dag. Eerst was 1 jongen al vervelend en begon je jengelen. Vervolgens kwam het grootste drama met een jongen die zijn dictee niet nog een keer wilde maken. Hij vindt de Nederlandse taal erg lastig en hij had zijn dictee overgeschreven. Ik legde uit dat je zo niet de woorden uit je hoofd leert en ik niet weet of hij ze kent. De grote jongen, die ik niet kan verstaan omdat hij vreselijk onduidelijk praat, huilt als een baby en oost-indisch doof is heb ik de hele middag gezeur mee gehad. Ik was zo blij dat ik donderdagmiddag al lekker weekend had!
Vrijdag was ik dus vrij en had ik zin om bij het strand te liggen bakken, maar helaas was het alleen maar regen en regen. Een huisgenoot die had al het water weg gehaald met een dweil, omdat er anders allemaal muggen op af komen. Pech voor ons allemaal, een uur later regende het kei en keihard. Alles was overstroomd om het huis heen. Gelukkig kon ik 's middags nog wel even in het zwembad liggen en heb ik mijn was gedaan. Al mijn handdoeken had ik in de was en helaas ook allemaal weer super nat door de regen. 's Avonds ben ik met Julia en Ellen naar de Kentucky fried chicken geweest om te eten. De rest van de avond heb ik lekker op balkon gezeten en met huisgenoten gezellig gekletst. Zaterdag was weer hetzelfde liedje, ook de hele dag regen. 's Middags ben ik met Marleen en Julia naar Punda gegaan om een nieuwe bikini te kopen. Bij de Hunkemuller waren we niet geslaagd en de andere winkel had geen mooie bikini's en anders mochten we de hoofdprijs betalen voor 215 gulden! eeh, nee dankje! Zaterdagavond ben ik uit eten geweest bij de Tropen met Julia, nieuwe huisgenoot en met Maud en haar vriend. Later op de avond gingen we thuis een drankspelletje doen en vervolgens op stap bij Bermuda. Daar draaide dj La Fuente. Het was een super leuke avond en op een gegeven moment helemaal nat geregend.
Zondag ook weer weinig gedaan, maar gelukkig hadden we toen beter weer! In de middag heb ik lekker op het strand gelegen met Lisa en Julia. Een rustig weekend gehad, maar zeker wel weer gezellig! 8 uur gisteravond ben ik in slaap gevallen en vanochtend om 9 uur was ik weer wakker:) Heerlijk!

  • 19 November 2014 - 14:48

    Mama:

    fijn dat het weer goed gaat maar weet je wel zeker dat je nog juf wil worden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9230

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: