De vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu De vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

De vakantie

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

11 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Nu de vakantie op zijn eind is gekomen zal ik vertellen wat ik deze week heb gedaan.

Je denkt op Curacao is het alleen maar mooi weer, dit was vorig weekend helaas niet het geval. Veel bewolking en harde regenbuien. Gelukkig klaarde het maandag weer op en alsnog heb ik een zonnige (herfst) vakantie gehad.

Zondag gingen Kitty, Robin, Ingrid, Ellen en ik een wandeling maken bij de Caracasbaai. We hadden de auto geparkeerd en zijn gaan lopen. Fantastisch uitzicht, mooie stranden, lekker gezwommen en maar liefst 288 foto's gemaakt! (zie foto's om mee (na) te genieten) Het was een zeer geslaagde dag. Het was bewolkt dus een perfecte dag om iets actiefs te kunnen doen!

Maandag zijn Ellen, Ingrid en ik in de ochtend naar een paar winkels in de buurt geweest. Hier heb ik nog leuke sandaaltjes gescoord. Een week voordat ik wegging heb ik nog in Meppel gekeken voor sandaaltjes maar dat was (natuurlijk) alleen maar winterkleding! In de middag wilden we anders naar Punda om daar verder te winkelen, maar ik werd ineens erg moe dus we zijn een middag bij huis geweest.

Dinsdagmiddag zijn we met z'n 3en naar het Sea Aquarium geweest. Ellen en Ingrid hebben flamingo's aangeraakt en gevoerd en later hebben we alle drie een haai mogen aaien! Ik vond dit zelf wel een beetje eng, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan!:) Daarna hebben we een erg leuke zeeleuwenshow gezien. Dit was in de brandende zon, gelukkig niet verbrand. Als afsluiter hebben we genoten van de dolfijnenshow. Niet zo mooi als in het dolfinarium in Hardewijk maar dit was wel een mooiere locatie. Lekker buiten, klotsen van de zee op de achtergrond en weer in de brandende zon.
In de avond ben ik met Maaike, Amanda en Chia naar Barbecue Express geweest om daar eten op te halen. Ik eet trouwens meer buitenshuis dan thuis. Dit komt omdat eten op halen net zo goedkoop en makkelijk is dan zelf koken.

Woensdag chill dag gehouden en in de avond naar Cabana geweest. Dit was erg gezellig en (te) warm. Donderdag zijn we naar Zanzibar geweest. Heerlijke middag genoten aan een prachtig strand. Hier hebben we lekker gezwommen voor de nodige afkoeling en continue insmeren om niet te verbranden. Iedereen was de volgende dag vrij ivm een feestdag. Namelijk de dag van het land. Op deze dag gedenken ze op Curacao dat ze afhankelijk zijn geworden. We zijn dus gezellig met z'n allen op stap geweest. Eerst ingedronken, thuis op het balkon, en vervolgens naar Bermuda geweest. Wat was dat weer een super avond!

Vrijdagochtend was iedereen uiteraad weer brak, maar er waren een paar diehards bij die pannekoeken gingen bakken! Hier mocht ik ook nog van smullen, haha!:) In de middag heb ik met een aantal huisgenoten bij Papagayo gelegen. Het strandbedje waar ik op lag, ligt beter dan mijn eigen bed!
Happy hour kon ik niet overslaan na zo'n leuke vakantie dus zijn we nog bij Wet&Wild geweest en heb daar nog een paar drankjes genuttigd. Ik had bijna niks gegeten die dag dus een broodje van de Subway kon er bij mij nog wel in (na een half uur wachten ofzo, zo sloom werken ze hier, je zal in slaap vallen als je er alleen al naar kijkt! poco poco denken ze hier)
Uiteindelijk was ik kwart voor 8 thuis (in de avond hoor!!) daarna heb ik lekker filmpje gekeken en om half 11 het licht uitgedaan. Zaterdagochtend om half 11 waren mijn ogen weer open. Wat heb ik lekker geslapen.

Heel verhaal en veel dingen meegemaakt. Aankomende maandag begin ik dan toch echt met werken. Dit is ook wel weer nodig, ik begin me aardig lui te voelen nadat ik 20 dagen praktisch niks heb gedaan. Natuurlijk had ik deze extra week vakantie niet willen missen, dit was voor mij erg handig om het eiland te leren kennen.
Tot de volgende keer.

Veel liefs van Vera

p.s. Geniet van jullie weekendje weg papa en mama! Ik hoor de verhalen wel:)

  • 12 Oktober 2014 - 00:02

    Papa:

    Weer een leuk verslag, wij genieten erg van onze korte vakantie , de high wine of bier was super lekker en heeeel leuk, wij hebben er bijna 3uur gezetten

    Groetjes papa

  • 12 Oktober 2014 - 11:10

    Klaasje Lier:

    Mooi verslag hoor, en dan nu volop aan de bak. Wat dat betreft had je ook wel later kunnen vertrekken, maar goed, nu heb je lekker vakantie kunnen vieren. Ik denk trouwens dat de feestdag gevierd werd omdat Curaçao ONafhankelijk is geworden:)!
    Ons weekendje weg bevalt goed, lekker rustig.
    Dikke kus en knuffel.

  • 14 Oktober 2014 - 18:03

    Jenny P-Ha:

    Hallo Ingrid

    oi,oi, wat hebben jullie het voor mekaar daar, ook nog vakantie houden en het is allemaal al poco, poco, zo als je schrijft.
    Vanmiddag ook net het laatste verhaal van Astrid P gelezen daar is het al net zo genieten van alles wat je daar hebt, lekkere zonneschijn, ook al is het hier ook nog niet koud.
    mooi om de foto's te bekijken, dan hebben wij ook een beetje een idee hoe het daar is.
    geniet maar mooi verder daar met z'n allen wij wachten wel weer op verhalen op schrift.

    Gr van jintin en de rest uit de rozenlaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 9217

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: