Kerstvakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Kerstvakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

06 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hallo dushi's

Happy new year everyone! Bijzonder om het nieuwe jaar in een ander land te beginnen. Maar het nieuwe jaar is hier ook goed ingeluid. Eerst ging ik met 3 andere huisgenoten ergens een hapje eten. We zaten op een terras en we hadden al snel ons eten besteld en ons drankje gekregen. We hadden gewoon wat patat met een frikandel besteld. Normaal gesproken duurt dat niet zo heel lang om te klaar te maken. Nou in dit restaurant wel... Ja over 2 minuten krijg je je eten, nog 5 minuten... Op een gegeven moment zaten we er 3 kwartier en ging een huisgenoot naar binnen om te vragen waarom het zo lang duurde. Kijk dan naar buiten zei die man, het is new years eve.. Dat is niet ons probleem, zei ze... Uiteindelijk was het half 10 en ik gaf de doorslag. Ik zei we gaan er nu van door en dat drankje dat hoeven we echt niet te betalen. Zit je dan met je goeie gedrag een uur te wachten op eten, op new years eve! '
Dan maar het terras er naast gepakt en eerst gevraagd hoe lang het zou duren, want we hadden echt wel honger. De ene mevrouw zei 20 minuten en de ander zei weer 10 minuten. Ieder geval sneller dan het terras er naast!:) Het eten kwam er al snel aan en het was heerlijk.
Nadat we nu wel hadden afgerekend;) liepen we naar de pontjesbrug. Daar kwamen we al snel de rest van het huis tegen en liepen we naar brionplein waar het heel erg druk was. Fantastisch gaaf om te zien hoe iedereen stoelen en tafels hadden meegenomen van thuis. Mensen hadden koelboxen vol met eten en drinken mee genomen. Aan de kant van Punda leek het wel een restaurant.. 2 hele lange rijen van stoelen met tafels. Normaal gesproken zie ik niet zoiets met oud en nieuw haha! Vervolgens hebben we een poos op de pontjesbrug gewacht voor het vuurwerk. Het was erg mooi alleen het viel me wel een beetje tegen. Ik had namelijk gehoord dat er ontzettend veel vuurwerk zou zijn, maar normaal gesproken zie ik met nieuwjaar om 12 uur wel wat meer vuurwerk... maar goed dat maakt niet uit! Nadat ik daar het nieuwe jaar had ingeluid gingen we door naar een feest. Bij wet en wild gingen we verder feest vieren, wat ook een gezellige bedoeling was. Na een aantal uren feest was ik erg moe en ben ik naar huis gegaan. De volgende dag stond de wekker om 10 uur voor een lekker warme nieuwjaarsduik! Het was heel erg gaaf om mee te maken! Ik weet zeker dat ik nooit in Nederland dit zou gaan doen, dus nu heb ik het ieder geval een x gedaan! Om nog een beetje in de Nederlandse sfeer te komen hadden we ook nog eens regen na de nieuwjaarsduik! Toen maar snel naar huis gegaan om te gaan slapen. helaas de halve middag wakker gelegen en toen eindelijk om half 4 viel ik in slaap tot half 8 die avond.

2 januari ging ik met Ingrid en Kitty naar blue bay. Dat is een resort waar een heel erg mooi strand bij is. Helaas moesten we 3x schuilen vanwege harde regenbuien, maar daarna hebben we nog erg mooi weer gehad!:) Helaas heeft het veel geregend in de kerstvakantie, jammer voor al die toeristen die kwamen voor het mooie, zonnige weer.
Die avond heb ik niks gedaan en wilde ik op tijd gaan slapen maar helaas lukte dat net als die avond daarvoor niet goed en sliep ik pas om half 2. Zaterdag ben ik met Ingrid en 3 andere huisgenoten naar een heeeel erg mooi strand geweest. Dit strand heet karakter. Ook dit ligt bij een resort. Ook was er een stel die gingen trouwen. Heel erg gave locatie om te trouwen! Het was heerlijk om daar in de zee te kunnen zwemmen met hoge golven! 's avonds maar weer op tijd naar bed gegaan, omdat ik de volgende dag er om kwart over 4 weer uit moest, gaaappp:(

4 januari, de grootste feestdag van het eiland, FUIKDAG! Op fuikdag komen er allemaal boten samen in de fuikbaai van Curacao. Honderden mensen komen daar op af om op hun luchtbed, zwemband, jetski, kajak of op iets anders te chillen in de zee met een drankje, sigaretje en muziek erbij. Om half 6 was de bedoeling om te kunnen vertrekken naar Fuik. Je moet daar vroeg aanwezig zijn om een mooi plekje te kunnen hebben met je boot. Na 1,5 uur te hebben gewacht op de boot en na 3x gebeld te hebben kwamen ze eindelijk aan met 2 boten op een trailer. De boten moesten dus nog het water in worden gelegd en klaar gemaakt moeten worden om weg te kunnen gaan. Ik had wel ontbeten maar ja dat was al om half 5 die ochtend. Op een gegeven moment hadden Gabby en ik honger dus liepen we naar een tentje om een broodje te kunnen eten. Dikke schik gehad met 2 politiemannen en nog een andere antiliaan. Ze verklaarden ons voor gek dat we zo lang aan het wachten waren en zoveel geld hadden betaald. De mannen van de boot gingen de motor testen en ja hoor hij deed niet zoals het hoorde. Duurde nog weer langer... En vervolgens was er nog een probleem, we hadden niet genoeg reddingsvesten. Ja hoor kom je nu mee na 4 uur wachten. Dus het werd wachten op nog een andere boot en dan konden we ein-de-lijk gaan! volgens mij hebben we in totaal 4,5 uur gewacht. Na een bootreis van een half uur en nadat alles zeiknat was door de hoge golven was ik dan ook eindelijk in de fuikbaai. Helaas was ik al een paar dagen verkouden en had ik die ochtend koorts gekregen. koud,warm,koud,warm heel erg fijn op zo'n dag.. ik had mijn luchtbed opgeblazen, drankje erbij en naar de muziek toe gezwommen. Hele dag een beetje gechild op de boot, in het water etc en we hadden een barbecue op de boot. Dat was erg leker vlees!
Uiteindelijk was ik om 8 uur thuis en compleet gesloopt. Rond 9 uur lag ik en ja, serieus om half 12 die volgende dag werd ik wakker om weer stage te lopen. Ik had echt overdreven veel geslapen, maar het was heerlijk.
Stage begon gisteren alweer goed. lees: ongehoorzaam, als politieagent optreden, niet luisteren, heel erg druk zijn en elkaar niet serieus nemen.
Er werd overigens ook weer teveel papiaments gesproken. Ook erg vervelend om continue de kids te moeten corrigeren om Nederlands te gaan spreken.
Ik was blij toen ik om kwart over 5 weer thuis was. 's Avonds wilde ik met Ellen, Ingird en Jarno nasi eten. maar laat nou net de kip uit de diepvries te zijn gejat, grrr en dus konden we geen nasi maken. Toen hadden we besloten om naar de chinees te gaan. Wat een pech weer, die was dicht. volgende optie; maar naar de snackbar.

In mijn vorige verslag ben ik vergeten om te vertellen over klein Curacao!
Woensdag, de dag voor kerst ben ik naar klein Curacao geweest met 6 andere mensen. We hadden echt een topdag en ook het weer zat ons goed mee! Eigenlijk was het de hele week slecht weer en viel er elke dag wel regen. Die woensdag hebben we geen regen gehad, maar alleen ZON! Om kwart over 7 moesten we aanwezig zijn en om 8 uur gingen we weg na een komische uitleg over de dag. We zaten op een catamaran, een hele gave boot. Ons werd aangeraden om niet aan de voorkant van de boot te zitten want dan zou je helemaal nat worden. Niks was gelogen van dat alles, want we hadden een wilde zee met golven van 4 meter hoog. Op een gegeven moment hadden we allemaal een duikbril op, vanwege het zoute water wat in onze ogen prikten. Na een poos kwamen we aan op het prachtige klein Curacao. Vanuit de verte zag ik een lijn tussen het water. En aan de kant van het strand zag ik super heldere, mooie, schoon en blauw water. Toen we op het strand waren liepen we naar de vuurtoren en naar de andere kant van het eiland. Daar waren gigantische golven en heel veel troep wat was aangespoeld. Flessen shampoo, deo, plastic flessen.. er lag van alles. Heel erg jammer van het eiland. Nadat we hadden gelopen gingen we barbecuen op de boot. Ík had erg honger want had nog niet veel gehad na mijn ontbijt rond half 7. Daarna zijn we gaan snorkelen wat super gaaf was en ik heb een mega grote schilpad gezien! Super indrukwekkend.
Om 3 uur vertrokken we weer met de boot en hebben we een hele leuke terugweg gehad, met een lekkere cocktail, sexy captain!
Kortom het was een heerlijke dag!:)
Foto's zal ik binnenkort even uploaden.

Nu nog stage tot 16 januari en dan eindelijk klaar met de stage hier! Over 2,5 week alweer thuis. Ik ga nog leuke dingen hier doen en dan weer naar Nederland. Ik ben er straks ook wel weer aan toe om mijn eigen ding weer te hebben! En vooral een moeder die weer kookt, boodschappen doet en wast hahaha!:)

Tot de volgende keer dushi's

liefs

  • 06 Januari 2015 - 18:16

    Papa:

    je bent dus op zoek naar een soort slaafje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9183

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: