Sweet 19! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu Sweet 19! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vera Lier - WaarBenJij.nu

Sweet 19!

Door: Vera Lier

Blijf op de hoogte en volg Vera Lier

10 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve lezers!

Na een super leuke verjaardag te hebben gehad gisteren, is het even tijd voor een nieuwe update. Het is wel een groot verschil of ik mijn verjaardag nou in Nederland vier dan hier op Curacao.
In Nederland is het altijd druk, druk. Boodschappen halen, hapjes maken, mensen uitnodigen, mensen serveren blablabla. Super leuk om te doen hoor, geen probleem. Gisteren was het een beetje anders. Zaterdagavond heb ik mijn verjaardag heel goed ingeluid met huisgenoten. We gingen naar een feestje; coloursplash. Iedereen had een wit shirtje aan, verf werd overal rondgespoten, de muziek was top en het dansen ging maar door. Kortom, mijn 19e verjaardag had niet beter ingeluid kunnen worden. Na 3 uurtjes geslapen te hebben werd ik om half 8 wakker door de wekker. Ik was vreselijk moe en ook echt niet in staat om 1 been buiten mijn bed te zetten. Toch maar gedaan en meteen onder de douche gesprongen. Met mijn slaapkop heb ik me snel klaar gemaakt en zijn we in de auto gegaan met Maaike, Robin, Ellen en Ingrid op naar de kerk. Het is een vrijgemaakte kerk waar de dominee van Maaike zou komen preken. De man bleek ziek te zijn, dus hadden we een andere. Het was erg leuk om deze dienst mee te maken. Het was gewoon allemaal in het Nederlands;)

Toen we weer thuis waren ben ik het zwembad ingegaan en daarna wezen skypen met mijn lieve gezin. Gezellig 1,5 uur bij gekletst. Ik werd meteen begroet door het zingen voor mij!:) Later hebben we nog even geproost op mijn verjaardag en gezellig verder gepraat. Toen vroegen mijn ouders, voel je je wel een beetje jarig? Ik antwoorde, niet echt ofzo.... En toen kwam Ellen naar buiten met een fles wijn en 2 kleine pringel busjes. Heel erg lief dat Ingrid en Ellen dat hebben gedaan, ze weten inmiddels al helemaal wat ik lekker vind haha! Na het skypen ben ik met Frank en Marleen naar Mambo Beach gegaan. Daar kwamen we Sylvie, Anouk, Juliët, Maaike en Chia nog tegen. Dat was een heerlijk middag strand. Om half 8 zat ik met 13 andere mensen in restaurant de Tropen. Ik had er nog nooit gegeten, maar ik ga het zeker vaker doen! Maar 15 gulden voor een complete maaltijd. Ik had een antiliaanse rundvleespotje ofz. Super lekker vlees, met frietjes en een heerlijk rauwkost salade. Erg leuk dat zoveel mensen mee gingen voor mijn verjaardag.
Ik heb 9 november dus iets anders gevierd dan normaal, maar deze manier is heerlijk relaxed en ook super gezellig!
Iedereen bedankt voor de vele felicitaties via de app, facebook, persoonlijk of videoboodschappen!

Afgelopen week heb ik weer 4 dagen stage en vrijdag feedbackgesprek gehad. Het was weer erg leuk. Ik heb nu helemaal door hoe het hier gaat en ik kan me daar bij aansluiten. Ik vind het vaak wel druk en dan is het lastig om kinderen iets uit te kunnen leggen. De 1 rent dan rond en de ander praat weer te hard. Maar goed daar moet ik me over heen zetten, want zo is dat hier eenmaal. Ik weet nu al dat het afscheid zwaar wordt. Een meisje had donderdag tegen een juf gezegd; Juf Vera is mijn juf hoor... En een ander meisje moest weer even knuffelen met mij en vervolgens kwam ze aan mij 2 poppetjes die ons 2 moesten voorstellen. Daaronder had ze geschreven. Ik hou hel vel van jou. Superrr lieff(:
Het verschil hier met Nederland, is dat de kinderen veel aandacht nodig zijn en dan ook op sociaal emotioneel gebied. Even een knuffel, even een arm om je heen een lief woordje etc. Scheelt dat ik het niet erg vind om even lekker gek te doen met de kinderen en even een knuffel te geven. Vrijdag heb ik weer een heel goed en gezellig gesprek met mijn begeleidster gehad. De eerste maandevaluatie is ingevuld. Normaal gesproken ben ik gewend om overal een goed op te krijgen. Dit keer kreeg ik overal een voldoende op, zodat het de volgende keer een goed is! Ik was wel super blij dat ik op, consequent zijn, wel een GOED heb gekregen. 2 jaar lang was het mijn leerdoel en nu is het meteen heel goed beoordeeld. Verder was ook alles positief!
Vrijdag om 1 uur had ik lekker weekend. We hebben toen nog even boodschappen gedaan en daarna in het zwembad gechild. Ingrid en ik hadden om half 5 een afspraak bij de kapper(: Het is weer op 1 lengte en een stukje korter. Helemaal tevreden mee. T'was alleen een beetje een domper toen we bij de kassa stonden toen ze zei, dat wordt dan 45 gulden. We hadden namelijk gedacht dat het 30 was. 45 gulden is niet super duur, maar wel voor een arme student.
Vrijdagavond ben ik met Chia, Maaike en Robin naar de snackbar geweest. (voor het eerst naar de snackbar hier) En ik had een berehap sateeeee! lekkerlekker(: 'S avonds ben ik naar een feestje geweest in Brievengat, in een landhuis.
Het was wel gezellig maar niet super leuk. Het begon een beetje te regenen en binnen was het super warm, dus maar op tijd naar huis gegaan. Zaterdag wezen wassen, bed verschoond, strand geweest, gekookt en op stap dus geweest.

Afgelopen week zijn er 2 nieuwe mensen bij ons in het huis gekomen. Morgen komen maar liefst 11 nieuwe mensen. 5 vaste mensen en de rest loges, zaterdag komen er ook nog een aantal bij. Dan is het huis echt helemaal vol en ik denk dat het ook erg druk zal zijn.

Vanavond maar vroeg naar bed om wat slaap in te halen, na zo'n weekend!
Fijne week allemaal en tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera Lier

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9222

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 21 Januari 2014

Buitenlandse stage op Curacao

Landen bezocht: